2013. március 14., csütörtök

Byealex lenyomja Majkát a youtube-on?

Az Eurovíziós Dalfesztiválon aratott győzelme az élvonalba katapultálta ByeAlexet: az előadó februárban feltöltött videójára három hét alatt körülbelül egymilliószor kattintottak a videómegosztón.



Feljövőben van továbbá Caramel és Radics Gigi, akik iránt az utóbbi hónapokban látványosan növekedett az érdeklődés. Érdekesség, hogy az ifjú énekesnő Vadonatúj érzés című klipjét 1,3 milliószor, míg az angol verzióját, a Daydream-et 1,8 milliószor játszották le a YouTube-on.

A Majka & Curtis & BLR trió klipje továbbra is uralja a nézettségi listát: a téli hónapokban közel 2,7 millióan csekkolták a Belehalok című dal klipjét - lassan 1 éve tart ez az őrület.
A TOP 30-ba jutott előadók között van még az Alma együttes, Essemm és Palej Niki, a Mary Popkids ft. Punnany Maasif, Plastikhead, Deniz, LL Junior, Mr Busta, az Ocho Macho, Kasza Tibi, a Nobody Moves és a Hősök, a Csík zenekar, Muri Enikő, Fluor, és az Anti Fitness Club is.


A 2012-13-as téli szezontól az Artisjus YouTube Toplistája már csak eredeti zenei alkotásokat tartalmaz, ezért a tipikus YouTube-műfajnak számító paródiákat külön kategóriában rangsorolták. Az eddigi listákon is taroló Irigy Hónaljmirigy és Pamkutya mellé most egy újabb, szintén home video típusú felvételekkel jelentkező figura is bekerült: Pempi. A műfaj népszerűségét mutatja, hogy ha a top10 zenei paródiát „bekevernénk” az általános zenei listába, az első 20 hely felét ezek a produkciók foglalnák el.

Az Artisjus YouTube Toplistájának 30 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt több mint 18,6 milliószor nézték meg. A zenei videók nem csak Magyarországon népszerűek. Az USA-ban a Nielsen kutatása már a tinik első számú zenei forrásaként emlegeti a YouTube-ot. Az oldal Magyarországra hangolt változatát egy éve indították el, az ennek nyomán megkötött megállapodások teszik lehetővé, hogy még több magyar videó, zene legyen az oldalon.

Szerző: Borsos-Kőszegi Erika
Forrás: neon.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése